Proiectul ROFAMI2018OS1P10 Upgradarea și extinderea mijlocului de comunicații DubliNet la nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări, implementat de către Inspectoratul General pentru Imigrări, în perioada 29/10/2018- 29/02/2020, a contribuit la realizarea următoarelor obiective:
- îmbunătățirea derulării procedurii de determinare a statului membru responsabil dintre România, pe de o parte, și celelalte state membre care aplică prevederile Regulamentului Dublin, pe de altă parte, asigurându-se astfel respectarea obligațiilor României în domeniul azilului ca stat membru al Uniunii Europene;
- îmbunătățirea schimbului de date și informații specifice procedurii Dublin între statele membre, reducerea termenelor specifici aplicării procedurii Dublin, realizarea unui echilibru între capacitatea de cazare și capacitatea de soluționare a cererilor de protecție internațională care fac obiectul procedurii de determinare a statului membru responsabil;
- îmbunătățirea capacității operaționale a IGI de derulare a operațiunilor de transfer în și din alte state membre, precum și asigurarea aplicării măsurilor restrictive în conformitate cu prevederile legale.
Proiectul în valoarea totală de 436.608,58 LEI a fost cofinanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Național Fondul Azil, Migrație și Integrare – Obiectivul Specific Recepție / Azil, în baza contractul de finanțare acordat de către Autoritatea Responsabilă FAMI-FSI, Direcția Fonduri Externe Nerambursabile / MAI.
Pentru implementarea obiectivelor proiectului, au fost realizate următoarele (rezultate/livrabile):
- 2 sesiuni de pregătire cu personalul IGI, asigurându-se pregătirea în domeniul azilului a unui număr de 25 de persoane
- achiziționarea și punerea în funcțiune a două servere dedicate, 12 Complete stații de lucru IT și 5 funcționale, precum și 10 complete mobilier de birou